قانون «ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت» مصوب مجلس شورای اسلامی در سال گذشته است. این كه استخدام نیروهای لازم در این زمینه مجددا نیاز به مجوز مجلس داشته باشد اطلاعی‌ ندارم، چرا كه مجلس این قانون را تصویب و تایید كرده و قاعدتا باید مجوزهای دیگر برای اجرای آن هم از طرف دولت صادر شود.

استخدام23هزار پرستارمنتظر مجوزهای استخدامی است
سلامت نیوز:معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اظهار بی‌اطلاعی از مخالفت كمیسیون تلفیق مجلس با استخدام 23 هزار پرستار برای اجرای قانون «ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت» گفت: این قانون توسط مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شده و طبیعتا دولت موظف به اجراست.

دكتر عباس حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مباحث مطرح شده مبنی بر «رد استخدام 23 هزار پرستار از سوی كمیسیون تلفیق مجلس»، گفت: قانون «ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت» مصوب مجلس شورای اسلامی در سال گذشته است. این كه استخدام نیروهای لازم در این زمینه مجددا نیاز به مجوز مجلس داشته باشد اطلاعی‌ ندارم، چرا كه مجلس این قانون را تصویب و تایید كرده و قاعدتا باید مجوزهای دیگر برای اجرای آن هم از طرف دولت صادر شود.

وی با بیان این كه به دنبال تصویب قانون «ارتقای بهره‌وری» از سوی مجلس، وزارت بهداشت نیز جمع‌ بندی‌های لازم را انجام داده است، افزود: به محض آن كه مجوزهای استخدامی برای اجرای این قانون به دست ما برسد و تامین اعتبار لازم صورت گیرد، قطعا برای عملیاتی شدن این قانون اقدام خواهیم كرد.

حسنی با بیان این كه ارایه مجوزهای استخدامی برای اجرای قانون «ارتقای بهره‌وری» از طریق معاونت توسعه سرمایه انسانی ریاست جمهوری و تامین اعتبار آن هم باید از طریق معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری صورت گیرد، ادامه داد: بحث استخدام پرستاران و تامین اعتبار لازم در حال بررسی در دو معاونت سرمایه انسانی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری است و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم به زودی به وزارت بهداشت ابلاغ شود.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر احتمال استفاده از نیروهای پرستاری شركتی در اجرای قانون ارتقا بهره‌وری، گفت: وزارت بهداشت موظف شده كه به صورت مستقیم با نیروها قرارداد منعقد كند نه با شركت‌ها.

حسنی با اشاره به نظرسنجی انجام شده از بیش از یكهزار پرستار در تهران و برخی استان‌های دیگر، گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده، بیش از 90 درصد پرستاران با پرداخت اضافه كار موافق نیستند، چرا كه كار پرستاری كار سختی است. به همین دلیل پرستاران ترجیح می‌دهند كاهش ساعت كار داشته باشند نه پرداخت اضافه كار. اما شاید پرداخت اضافه كار به پرستاران نسبت به كاهش ساعت كار آنها بیشتر محتمل باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان به ایسنا گفت: وزارت بهداشت به جز 23 هزار پرستار به 24 هزار نیرو نیز برای مراكز تازه تاسیس در دولت نهم و دهم نیاز دارد. این موارد، استان به استان استخراج و تحویل معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری شده است و به محض وصول مجوز، استخدام آنها هم در دستور كار قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha